Monday 11 May 2009

表 姑 姐

(好了,拖了一個星期,我來還債了。)

m說起她那年屆五十卻享受單身的表姑姐。
即使現在要嫁也是分分鐘的事情,肯定還是有人喜歡她的成熟知性美的。
我不敢苟同,男人不是都怕這樣的女人嗎?
她說「不見得喎,她們那輩選擇不結婚的很多的。香港知識女性第一代,不知道怎麽調劑家庭與工作之間的平衡。且女性要在社會中冒出頭需加倍付出努力。她年輕時肯定很拼命,對男子要求又過高,錯失良機。後來愈爬愈高,越來越忙,收工回家只想喝碗熱湯,倒頭就睡。試問哪裡有心思養小孩和照顧另一個人起居?」
「怎樣,你是要勸説我不要糾結爲什麽又靚又叻的卻嫁不出去嗎?」
「還有,一個人過慣了,不再能接受有個入厠完不翻坐厠蓋,看完雜誌隨手亂丟,吃完飯堆著碗筷的男人在視線範圍内出入。可能三十餘嵗時,她仍有機會。但一猶豫,男人也就不等了。」
「你也不要糾結了,三兩趟機會錯失 ,就已經到中年了。」
我覺得她表姑姐已經覺得我們要成爲她的「知己」了。

又:auntie真的很時髦,穿polo tee都是collar up的。而且低調優雅的很讓人舒服。

8 comments:

laichungleung said...

"auntie真的很時髦,穿polo tee都是collar up的。" Oops, she lost me right there.

As long as she is happy I think that's cool. I don't know which is worse, married the wrong person and be unhappy or just unhappy by oneself.

cr said...

I'm personally against collar-ups amongst 40+'s... Not to be discriminative or anything... Just was told not to do so. But I guess she does that w/o realising. Mite b a side effect from playing golf. (Phew, lucky that I don do sports at all) she made it look acceptable though. So more or less is forgiven...

laichungleung said...

Most, make it all, of my "fashion commentaries" are BS. What do I know anyway? So don't take it seriously. I am sure you don't I just want to make sure. And I am sure your aunt is a lovely lady.

cr said...

Lol, nah I don take it seriously. Rules are to be broken. Plus dressing in a certain way doesn't mean anything but makes us no longer naked.

lu said...

我是最怕collar up的,可是我媽媽超喜歡... 每次我都好想把他的衣領翻下去.

不過這種要不要一個人的討論其實沒完沒了的.因為一個人的時候總有想要有個依偎的時候.. and vice versa lor.

c.r said...

這個collar-up,個人喜好啦。有人穿得很好看,有人穿得不好看。

其實我每次説到別人一個人,實際上是怕自己最後一個人啦。我不要孤獨地死在自己的公寓啊~~~T.T

lu said...

不要孤獨地死在自己的公寓啊 > 你未免也太早煩惱這個吧...?!

c.r said...

XD,很快蹉跎一下就要那個什麽的了。特別是很多好友陸陸續續都要結婚了。