Monday 6 July 2009

環保袋大戰

近排看到新聞總有好多條說環境局長周圍奔走告知市民,減少使用膠袋,出行購物自備購物袋。
我已經寫了無數次這麽多都是講環保袋了,不想再重復環保袋對減排有什麽幫助了(有一日和某人聊天,她竟然不知道什麽是減排!!)。

現在不是用不用環保袋的問題,而是用什麽樣的環保袋。
已經上升到了設計的問題了。
所以我現在又不可避免地強迫症式地開始了收集環保袋的生活。

某日在超級市場見到本地設計師新推出的環保袋,很積極地買了一個。
而收錢的小姐也很自然地直接拿來裝我們買的商品,而不是很自相矛盾地將環保袋裝入一個膠袋給我們,很讓我意外。
因爲換作是我,我一定是後者。



其他選擇:

這裡
picture credit:endemicworld.com

這裡
picture credit: w2products.com

這裡
picture credit: marimekko.fi

這裡
picture credit: freitag.ch

這裡
pic credit: standrods.co.uk

4 comments:

lu said...

marimekko!!! (a missing a?)

oh btw.. love your new banner photo. :)

c.r said...

XD
sorry, typo。放回去了。:P
那天我去店裡看了一下,他們竟然連襪子也有賣,超好笑的。但是很不marimekko囉。就是沒有花那種設計。

謝謝。那個banner是個時裝店來的。

lu said...

oh..... i wish i could roll on the floor of the marimekko shop when i was in helsinki.. haha... they have EVERYTHING! from high(er) end fashion to home stuff.. but all v expensive lor :(

that's a really nice photo! did you take it?

c.r said...

i know, in the shop that i went, they even have coin purses. they look so cute. but quite pricey. :(

nah, i didn't take the picture. my camera's missing... i don't remember when i put it. :(