Thursday 14 January 2010

open adoption

九人的聚會,只有三人未婚,吾,不幸地(自覺幸運地)乃其中之一。
吾等三人坐在餐桌一角,竊竊私語之。
與一眾無名指上套著巨型鑽戒的人群無太多話題。
期間,甲說,「其實,結不結婚,我根本無所謂,我只是想要個孩子。他們這麼天真可愛。」
乙附和。
兩人惺惺相惜之。
吾談定地道,「既然如此,不如你倆結婚,然後領養我,省下一筆教育開支之外,我還這麼乖巧伶俐,省了你們不少心血呀!」
隨後,便看見許多隱形的飛刀,從兩人眼中射向了我。

6 comments:

荒言 said...

不如我「領」但不養你啦。

有你咁女,唔開心死都唔錯。

c.r said...

謬贊謬贊。
不如你接洽spca領養啦? :)

g said...

"結不結婚,我根本無所謂,我只是想要個孩子" .. me too hv this thought..

if a child is as duk yee as Chung Yee, surely i dun mind being a single mama.... ^^

http://hk.apple.nextmedia.com/template/apple/art_main.php?iss_id=20100114&sec_id=462&subsec=830&art_id=13623727

c.r said...

:D
(in the beginning, the name gave me a fright.)

she's cute. it's a pity that she didn't get into dio.

g said...

dio stands for dgs..?

magazine gossip says she gets into st paul co-ed ...

i just found her confession "媽咪買左隻bear bear 熊,但我唔記得帶黎" + self-laughing cute.

c.r said...

yup. dio is dgs (there's a diocesan here, and we call it dio for short). @.@

oh well, i guess co-ed has its advantages over single-sex schools.

:P