Sunday 17 January 2010

群情洶涌

示威者包圍立法會 鄭汝樺座駕被困立法會停車場

你說,坐在車裡的官,其實她怕不怕?
又或者她會不會像當年的葉局長一樣,篤定地翻看《時代周刊》呢?
會被人唾罵吧?

聽說他們每人都有一個心理輔導醫生。
天天坐在立會被人指住鼻子問候家人,怕是一定要情商爆燈才可以平心氣和去面對。
換作我,一早爆血管,當場暴斃。

反過來,如果現時我在現場。
未必不會怒火中燒,包圍埋一份。



延伸閱讀:《廣深港高鐵爭議

2 comments:

g said...

"聽說他們每人都有一個心理輔導醫生.." really..?

i guess one has to be proximal, in order to keep abreast of the latest developments, while stay distached from the job in order not to over-stress oneself...such a paradox.. all the 榮辱,feud, misunderstanding have to give way to sheer laugh or blunt apathy .. job is job. Many things seem under but are in fact out of your control ... so..

c.r said...

"聽說他們每人都有一個心理輔導醫生.." ——我聽我朋友講嘅咋。

今天我聽到一句金句,就是有人說,你要知道工作是工作,幾時上班,幾時下班。下班以後,那些就不是你的事情了。