Friday 26 February 2010

我和媽媽·三

很少在這裡講與家母有關的事情。
一是她上班的時候很少上網。
二則是她下班了也很少上網。
三是她經常都在上班,年紀大了反而越戰越勇。

有一樣事情,我是十足十地遺傳了她的——物欲橫流
平日不斷見她大袋小袋拎回家,我和爸爸除了O嘴以外不懂任何反應。
因為很可能這件衣服和上次買的那件又是一摸一樣的款式,只是顏色少少偏差。
又或者是那雙高跟鞋和上次,上次,再上次那對幾乎是一樣的,只是她聲稱高度不同罷了……
我自詡也是小半個潮人,亦未能體會她的感受,想必那些差別是如何細微。

今天下午看到某媽媽因物而起的閃爍眼神,卻讓我有了一個新的認識角度。
平素買慣了歐洲大牌的她,今日斬獲全部出自本地設計師之筆。
她眉飛色舞地展示給我看,興奮極了。
那件花花綠綠的斗篷,質地輕薄,款色別致。
那副新買的黑超,有型有格,別具風味。
那條航海風格的手鏈,時髦之餘不失俏皮。

我第一次見到一個大人對這些微不足道的斬獲如此喜悅。
因這些東西全部加起來,都不夠她一隻手袋,但我卻看到她眼睛裡流露出的滿足感。

我想,或許我並不了解家母。
她買東西,或者也只是想要那種覺得自己以「合理」價格買到了超讃物品的勝利感。
哦,女人。

10 comments:

lu said...

咦,妳後來弄了爆炸頭? XD

laichungleung said...

I am always perplexed by your whereabouts. Just don't tell me. I want to keep on perplexing.

c.r said...

XD
the funky haired person in the picture is not me. i permed my hair having eason's hairdo in my mind, but i came out of the salon looking more like khalil.

lu said...

like khalil? (eyes brightened) but he's having kinda straight hair now.....?

wooo.. i want photo!! XD

c.r said...

LOL.
but it's grown so much now and i now look just like an obasan getting groceries @ the market.

g said...

"I am always perplexed by your whereabouts. Just don't tell me. " me too.

u should feel proud having an IN mother, really (thinking of mine, oh, perhaps i shouldn't say this.. :P )

do u think u can inherit and share her clothes/bag?

c.r said...

i can't fit into my mum's clothes. i don't like her bags either.

i just want her jewelleries. XD

Anonymous said...

仲以為auntie電左爆炸頭添 :P

lu said...

cr: jewelleries, yum! (woot)

c.r said...

阿四:佢會架!!不過唔會著咁短嘅短褲出街就真。XD

lu: XDDDD if she knew, she would totally stop buying. maybe i should signal her.