Monday 15 March 2010

too simple most of the time naive.

其實,這個是M小姐對我的評價。
她沒有原句引用罷了。

感謝你將人性醜惡的一面揭露給我看。
血淋淋的。
真可怖。

原以為社會新聞上才會有的類似無聊案例原來身邊也有。
不過我們這種普通人家,無產業可爭。
父母也不是「上進」的類型。
遇到這樣的鬥爭,都選擇了退出。
於是這便成了一件反面的事——教養教我不要與人爭。
「你要?給你就是了。」
何必搞得自己一身腥臭,失了格調。

我只是有點失望當事人決絕的選擇而已。
或許是我成長的環境過於簡單幼稚受保護罷。
是時候重新做人了。
面對一個惡形惡狀的現實世界。

8 comments:

RandomCoil said...

hug...

What is wrong being simple and naive... the world is more beautiful if we are all simple and naive!

c.r said...

HUGs.
there's nothing wrong being simple and naive, it's just that you're easy to be taken advantage of. i guess that's what she's trying to tell me.

g said...

concur.

and being taken advantage of can take many forms. Ignorance, belittlement, 廣東人講既"食住上", whatever.

我有時都覺得我恰緊我亞媽,有時又覺得亞媽恰緊我,有時覺得管理層很無理(良),有時又覺得佢地很淒涼。人生匆匆過,只想求其碌過(好眼瞓呀..幾時可唔駛返早..妖妖妖)

c.r said...

返早即係返幾點呀?
如果要我7點坐係office度,我一定唔會客氣,係office煲咖啡了咩事。

有時覺得管理層很無理(良),有時又覺得佢地很淒涼 -> 可憐之人必有可恨之處。

g said...

想煲咖啡---> 哈哈哈。

算吧啦,香港地,要比的話,梗有人工作時間比您長,such is the work ethos here. 只係一瞓唔好,第日就好想死。
and my face just betrays me.

c.r said...

工時長!
難怪父母喜歡叫小孩去讀那些按小時計的工作。
比如,律師、醫生、會計師。
我終於明白了!!!

RandomCoil said...

Well,

I don't mind to be taken advantage of.

Actually if someone is willing to take advantage to me, at least that means I am useful to a certain extent (that sounds negative I know...)

OK... I guess I don't mind if I can help out.

c.r said...

i have been continuously taken advantage of for years. LOL.

but your argument brought something new! :)